طرز تهیه جوجه کباب کردی به ۲ روش ساده و شکم پر

0 25


پروموشن نوروز افق کوروش
پروموشن نوروز افق کوروش

آیا تا حالا جوجه کباب کردی خورده‌اید یا اسم آن را شنیده‌اید؟ کردها یک مدل جوجه کباب خوشمزه دارند که پای ثابت دورهمی و مهمانی‌هایشان است. جوجه کباب کردی، با پوره گوجه فرنگی طعم‌دار می‌شود و مزه بسیار خوبی دارد. یک روش دیگر هم طرز تهیه جوجه کباب کردی با مغز گردو و رب انار است که به صورت رولی تهیه می‌شود. هر دو این جوجه کباب‌ها، بسیار ترد و لطیف هستند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ روش طرز تهیه جوجه کباب کردی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب کردی با پوره گوجه فرنگی

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ تا ۸ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت جوجه کباب کردی: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه جوجه کباب کردی

مراحل طرز تهیه جوجه کباب کردی

لازم نیست حتما به کردستان سفر کنید تا مزه این جوجه کباب کردی لذیذ را بچشید. خودتان هم می‌توانید دست به کار شوید و آن را در خانه یا در پیک نیک درست کنید. کافی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: گوجه فرنگی‌ها را آماده کنید

در ابتدا، گوجه فرنگی‌ها را بشویید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و اجازه دهید بجوشد. روی گوجه فرنگی‌ها را با چاقو چند شیار کم‌عمق بزنید. گوجه فرنگی‌ها را در یک آبکش فلزی بگذارید و آبکش را در قابلمه بگذارید، طوری که گوجه‌ها داخل آب جوش قرار بگیرند. ۲ دقیقه بعد آبکش را بیرون بیاورید و گوجه‌ فرنگی‌ها را زیر آب سرد بگیرید تا پوست آنها جدا شود.

مرحله دوم: گوجه فرنگی‌‌ها را پوره کنید

پوست گوجه فرنگی‌ها را کاملا جدا کنید. سپس آنها را در غذاساز یا مخلو‌ط‌کن بریزید و پوره کنید. می‌توانید از همان ابتدا، گوجه فرنگی‌ها را با رنده درشت، رنده کنید. سپس پوره‌ گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا پوره‌ شروع به جوشیدن کنند و طعم خام آن گرفته شود. وقتی پوره‌ گوجه پخت و غلیظ شد، شعله را خاموش کنید و کنار بگذارید تا از دما بیفتد و سرد شوند.

رب گوجه فرنگی را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: مایه مرینیت جوجه کباب کردی را درست کنید

در فاصله سرد شدن مایه پوره‌ گوجه فرنگی و رب، پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک خرد کنید. سیرها را هم پوست بگیرید و با رنده ریز، آنها را رنده کنید. سیر و پیازها را در یک کاسه بریزید. سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. روغن زیتون و آبلیمو را هم به مواد مرینیت بیفزایید و همه مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. پوره گوجه فرنگی را هم که سرد شده است، در کاسه بریزید.

در صورت تمایل می‌توانید آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: تکه‌های مرغ را اضافه کنید

در این مرحله، گوشت مرغ را بشویید و به قطعات جوجه کبابی، برش بزنید. می‌توانید هم قسمت‌های با استخوان و هم بی‌استخوان مرغ را در جوجه کباب کردی استفاده کنید. تکه‌های مرغ را در کاسه حاوی مواد مرینیت بریزید و با دستکش یکبار مصرف، مرغ‌ها را با مواد مخلوط کنید و ماساژ دهید تا همه قسمت‌های مرغ به مواد مرینیت آغشته شوند.

گوشت مرغ را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله پنجم: جوجه کباب را استراحت دهید

بعد از اینکه مواد مرینیت را با تکه‌های مرغ مخلوط و مزه‌دار کردید، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید تا مرغ‌ها نرم و مزه‌دار شوند. حداقل ۲ ساعت یا یک شب تا صبح، مرغ‌ها را در مواد مرینیت بخوابانید.

مرحله ششم: جوجه کباب کردی را کباب کنید

در آخر، قبل از شروع به پخت جوجه کباب‌ها، آنها را به سیخ بزنید. منقل و زغال گداخته را آماده کنید. روی مرغ‌ها را با برس آشپزی، از زعفران دم‌کرده بمالید. سیخ‌ها را روی حرارت منقل بگذارید و دو طرف آن‌ها را کباب کنید. وقتی جوجه کباب‌ها مغزپخت و آماده شدند، آنها را همراه با برنج چلو یا نان و سبزی خوردن، سرو کنید.

برای خرید زعفران، برنج و نان می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب کردی با رب انار  و گردو

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ تا ۸ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت جوجه کباب کردی: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه جوجه کباب کردستانی رولی با رب انار و گردو

مراحل طرز تهیه جوجه کباب کردستانی رولی با رب انار و گردو

 

در این روش از طرز تهیه جوجه کباب کردستانی، فیله جوجه‌ به صورت رول شده، کباب می‌شود و داخل رول‌‌های جوجه کباب کردی، با مغز گردو، رب انار و زرشک پر می‌شود. موادی که در این جوجه کباب استفاده می‌شوند، تقریبی بوده و به دلخواه می‌توانید مقدار آن‌ها را کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید. در ادامه مراحل طرز تهیه جوجه کباب کردی با رب انار و گردو را دنبال کنید.

مرحله اول: مرغ‌ها را مزه‌دار کنید

در ابتدا سینه مرغ‌ را بشویید و با چاقو، به صورت باریک، به ضخامت نیم تا ۱ سانتی‌متر آنها را برش بزنید و فیله کنید. فیله مرغ را به صورت آماده هم می‌توانید تهیه کنید. پیازها را هم پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک خرد کنید. فیله‌های مرغ را در یک کاسه بریزید و پیازهای خرد شده، ماست یا سس مایونز، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. روی ظرف فیله‌‌ها را بپوشانید و به مدت حداقل ۲ تا ۳ ساعت با مواد مرینیت استراحت دهید.

برای خرید فیله مرغ، ماست و سس مایونز به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید اقدام کنید.

مرحله دوم: مواد داخل رول‌ها را آماده کنید

مغز گردوها را در مخلوط‌کن پودر کنید یا با گوشتکوب بکوبید تا نرم شوند. رب انار را در یک کاسه بریزید و با کمی آب ولرم، رقیق کنید. زرشک‌ها را بشویید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهند.

مرحله سوم: مایه شکم پر را درست کنید

در یک تابه، کره یا روغن کرمانشاهی بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس گردوها را در تابه بریزید و تفت دهید. مراقب باشید که حرارت کم باشد و زیاد تفت ندهید چون گردو زود می‌سوزد و تلخ می‌شود. بعد از ۲۰ ثانیه، رب انار را اضافه کنید و با گردوها تفت دهید تا طعم خام رب انار گرفته شود. در آخر، زرشک‌ها را به تابه اضافه کنید. در حدی که مخلوط‌تان غلیظ شود، آن را حرارت دهید و بعد شعله را خاموش  کنید.

مغز گردو، زرشک، رب انار، کره و روغن کرمانشاهی را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله چهارم: فیله‌های مرغ را شکم پر کنید

بعد از مزه‌دار شدن فیله‌ها و سرد شدن مایه شکم پر، فیله‌ها را از مواد مرینیت بیرون بیاورید و پیازها را جدا کنید. فیله‌ها را باز کنید و با قاشق، از مواد شکم پر، روی سطح فیله‌ها بریزید و پهن کنید. از یک طرف، شروع به رول کردن فیله‌ها کنید. رول‌ها را به سیخ بزنید و بین‌ آنها می‌توانید فلفل هالوپینو بگذارید. همه سیخ‌ها را به همین شکل آماده کنید.

مرحله پنجم: جوجه کباب شکم پر کردی را کباب کنید

همه سیخ‌ها را که آماده کردید، با برس آشپزی، روی آنها، زعفران دم کرده بمالید. منقل و زغال گداخته را آماده کنید. سیخ‌ها را روی حرارت منقل بگذارید و دو طرف آن‌ها را کباب کنید. وقتی جوجه کباب‌ها مغزپخت و آماده شدند، آنها را به همراه با برنج زعفرانی یا نان و سبزی خوردن، سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی به روش رستورانی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن جوجه کباب کردی

جوجه کباب کردی با چه موادی مزه‌دار می‌شود؟

جوجه کباب کردی با چه موادی مزه‌دار می‌شود؟

برای مزه‌دار کردن جوجه کباب کردی، علاوه بر پیاز، سیر و ادویه‌ها، از رب گوجه و پوره گوجه فرنگی هم استفاده می‌شود.

جوجه کباب کردستانی را با چه موادی شکم پر می‌کنند؟

برای شکم پر کردن جوجه کباب کردستانی از مغز گردوی خرد شده، رب انار و زرشک که در روغن کرمانشاهی تفت داده شده‌اند، استفاده می‌شود.

کالابرگ الکترونیک

Leave A Reply

Your email address will not be published.